ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Tales of Arise | Review

Ένδοξη επιστροφή.

Η αγαπημένη μας σειρά Tales της Bandai Namco επιστρέφει δυναμικά με το Tales of Arise μια συναρπαστική προσθήκη για το franchise. Ξεκινώντας από την οικιακή κονσόλα Super Famicom (Ιαπωνική έκδοση του SNES) με το Tales of Phantasia, το franchise των Tales κρατάει συντροφιά στους λάτρεις των JRPG εδώ και 26 χρόνια. Στη δυτική αγορά το μεγάλο breakthrough έγινε λίγο αργότερα, με το Tales of Symphonia, και πλέον η σειρά έχει κερδίσει αφοσιωμένους fans από κάθε άκρη του κόσμου που ανυπομονούν για την επόμενη καινούργια περιπέτεια. Αυτά που κάνουν την σειρά Tales τόσο αγαπητή και τη χαρακτηρίζουν, είναι οι αυτοτελείς ιστορίες που διηγείται. Περιπέτειες που ταξιδεύουν τους παίχτες σε κόσμους γεμάτους φαντασία και με νέους χαρισματικούς χαρακτήρες, όπως επίσης οι real time μάχες, cel shaded γραφικά που μας θυμίζουν anime.

DAHNAS ΚΑΙ REHNAS, ΔΥΟ ΛΑΟΙ ΜΠΛΕ ΚΑΙ ΚΟΚΚΙΝΟ

Η ιστορία μας έχει ως θεματολογία τη δικαιοσύνη και την ισότητα, με τις αντίπαλες πλευρές να συγκρούονται περί ηθικής και συμφερόντων και την πλοκή να στηρίζεται πολύ στην εξέλιξη και την μεταμόρφωση του χαρακτήρα των πρωταγωνιστών μέσα από μία προσωπική και συναισθηματικά φορτισμένη οπτική. Παραμένοντας στο ίδιο κλίμα, στο Tales of Arise γνωρίζουμε τους αδελφούς κόσμους Dahna και Rena, δύο πλανήτες σχεδόν πανομοιότυπους αλλά με πολύ διαφορετικές συνθήκες ζωής, με τους κατοίκους του πλανήτη Dahna να είναι υποδουλωμένοι για 300 χρόνια στους ισχυρούς και τεχνολογικά εξελιγμένους Renans. Οι άρχοντες του βασιλείου έχουν χωρίσει τον πληθυσμό σε πέντε βασίλεια, χρησιμοποιώντας τους Dahnans ως σκλάβους, από τους οποίους απορροφούν αστρική ενέργεια (astral energy. Το astral energy ρέει μέσα σε όλα τα όντα, και αποτελεί κύρια πηγή τροφοδοσίας της εξουσίας τους. Όποιος από τους τοπικούς άρχοντες καταφέρει να αντλήσει την περισσότερη αστρική ενέργεια μέσα στο master core του (μια σφαίρα στην οποία συλλέγονται τεράστια αποθέματα ενέργειας) εξασφαλίζει το στέμμα και την κυριαρχία του πλανήτη. Το αλλόκοτο αυτό πολιτικό συστήμα ονομάζεται Crown Contest.

Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΜΟΛΙΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ

Το ταξίδι για την ελευθερία ξεκινά με πρωταγωνιστή τον Alphen, ένα δούλο στο βασίλειο της ηφαιστιογενούς και αφιλόξενης Calaglias. H περιπέτεια παίρνει μπρος χάρη στην τυχαία γνωριμία του με την μυστηριώδη Shionne, μια Renan που είναι καταδιωγμένη και τιμωρημένη στην απομόνωση λόγω της κατάρας, γνωστή ως Thorns. Η κατάρα προκαλεί πόνο και ηλεκτροσόκ σε όποιον ακουμπήσει το φορέα. Ο Alphen, έχοντας την ιδιότητα να μη νιώθει πόνο, για διάφορους λόγους τους οποίους μαθαίνουμε αργότερα, δεν επηρεάζεται από την κατάρα. Έτσι, οι δύο τους δένονται και αναπτύσσουν μια πολύ ιδιαίτερη σχέση, καθώς ο Alphen είναι ο μοναδικός που μπορεί να χρησιμοποιήσει το μαγικό φλεγόμενο σπαθί μέσα από το master core που είναι ενσωματωμένο στη Shionne. Οι δύο βασικοί ήρωες - όπως και όλοι οι υπόλοιποι που εντάσσονται σίγα, σιγά στην ομάδα - έχουν διαφορετικά κίνητρα αλλά κοινό σκοπό, ο οποίος αποτελεί το κλειδί και το κύριο μέρος του ταξιδιού τους. Στόχος τους είναι να εξολοθρεύσουν τους άρχοντες και να απελευθερώσουν τους κατοίκους του πλανήτη Dahna από την εξαθλίωση και την εκμετάλλευση.

ΕΞΕΡΕΥΝΙΣΗ, ΞΥΛΟ ΚΑΙ ΜΠΟΛΙΚΟ CRAFTING

Η περιήγηση στα πέντε βασίλεια και ο σχεδιασμός του κάθε χώρου προκαλούν μεγάλο οπτικό ενδιαφέρον. Είτε αυτός είναι ένα γραφικό εξοχικό μονοπάτι που ενώνει δυο μεγαλύτερες τοποθεσίες είτε είναι ένας κεντρικός κόμβος όπως μια ειδυλλιακή χρωματιστή πόλη, η εξερεύνηση είναι πραγματικά ιδιαίτερα θελκτική και σε ανταμείβει πλουσιοπάροχα μέσα από το σύστημα του crafting, και τη συλλογή αντικειμένων όπως πανοπλίες, cosmetics και consumable. Το crafting  είναι ο μόνος τρόπος απόκτησης όπλων καθώς δεν έρχονται μέσα από drops ή chests, όποτε ένα μεγάλο μέρος του gameplay αφιερώνεται στην αναζήτηση υλικών και τις απανωτές μάχες με τους αντιπάλους της κάθε περιοχής, που επίσης προσφέρουν υλικά. Το σύστημα αυτό ευτυχώς δεν κουράζει ιδιαίτερα σε σύγκριση με άλλους τίτλους όπου το grind γίνεται πονοκέφαλος. Το παιχνίδι παρέχει όλα τα κρίσιμα εφόδια για την πρόοδο μέσω του story και των side quests, ενώ τα όπλα και οι πανοπλίες που θα σε βοηθήσουν να τη βγάλεις καθαρή δεν είναι δυσεύρετα.

Το σύστημα μάχης αποτελείται από βασικές επιθέσεις, αποφυγές, combos, skills, καθώς και ξόρκια - τα λεγόμενα Artes - τα οποία ανανεώνονται με την απόκτηση XP. Οι ενέργειες των υπόλοιπων μελών της ομάδας φυσικά έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην συνολική απόδοση και οι ικανότητες όλων των χαρακτήρων λειτουργούν συνεργατικά, με τα συστήματα boost strikes και boost abilities. Στην ομάδα μπορούν να συμμετέχουν ταυτόχρονα πάνω από τέσσερα μέλη, ενώ έχουμε και τη δυνατότητα να προσαρμόσουμε την συμπεριφορά τους, μεταξύ επιθετικότητας και αμυντικότητας. Μπορούμε επίσης να επιλέξουμε τη στιγμή που θα εκτελέσουν τις special κινήσεις τους, τα boost abilities. Η μύηση στις πρακτικές της μάχης γίνεται πολύ ομαλά, με σύντομα tutorials που σταδιακά εξελίσσουν το σύστημα μάχης. Ελέγχοντας τακτικά τις ξεκλειδωμένες κινήσεις μας και τις επιλεγμένες ικανότητες μπορούμε να τις αλλάξουμε με σκοπό να προσαρμόσουμε το στυλ κινήσεων που θέλουμε. Επιπλέον, μπορούμε να αλλάξουμε χαρακτήρα ανά πάσα στιγμή κι έτσι να απολαύσουμε διαφορετικά στυλ μάχης. Από ranged attacks με το rifle της Shionne ή την Dahnan μάγισσα Rimwell, ως την πιο άμεση προσέγγιση της μετωπικής σύγκρουσης του brawler Law, η γκάμα είναι ικανοποιητική. Βρήκα απολαυστικούς και εξαιρετικά χρήσιμους ακόμα και ορισμένους support χαρακτήρες που θα έχετε την ευκαιρία να χειριστείτε. Το combat είναι φρέσκο και απολύτως άμεσο, αλλά εξακολουθεί να θυμίζει κλασικά JRPG, διατηρώντας την αναγκαιότητα για στρατηγική και προετοιμασία. Κάθε φορά που σκοντάφτουμε πάνω σε κάποιον αντίπαλο ακολουθούν κάποια απότομα, στιγμιαία cuts που μας μεταφέρουν σε μια διαφορετική τοποθεσία τύπου αρένα, όπου και πολεμάμε. Όλα αυτά σε συνδυασμό με ανεβαστικά, ροκ κομμάτια που δίνουν το έναυσμα για να ριχτούμε στη μάχη.,

ΌΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΡΟΖ ΜΑΛΛΙΑ 

Καθώς η ομάδα μεγαλώνει, το σκηνικό της μάχης γίνεται όλο και πιο θεαματικό. Επικρατεί συνεχώς ένας πανικός, τόσο λόγω των εφέ και των χρωμάτων από τα Artes και τις εναέριες επιθέσεις όσο και από την λεκτική αλληλεπίδραση που έχουν οι ήρωες, καθώς φωνάζουν διαρκώς δίνοντας οδηγίες μεταξύ τους, κάνοντας γνωστή την κάθε τους κίνηση. Λάτρεψα ειδικά τον τρόπο με τον οποίο η κάμερα εστιάζει κινηματογραφικά στους χαρακτήρες όταν εκτελούν Mystic Artes (special solo abilities) και Boost Strikes (συγχρονισμένες επιθέσεις δύο χαρακτήρων). Είναι σα βρισκόμαστε παρόντες μέσα σε μια επική σκηνή μάχης από κάποια anime σειρά. Η ευελιξία και η ταχύτητα με την οποία μπορούμε να ελιχθούμε είναι απολαυστική, με τον Alphen να προκαλεί στιγμιαία φλογερές εκρήξεις εκτελώντας διάφορες εντυπωσιακές κινήσεις με το σπαθί του. Τα bosses της ιστορίας λανσάρονται πάντα με ένα τεταμένο εισαγωγικό cutscene και είναι κάπως ζόρικα, ιδιαίτερα στην αρχή. Το ίδιο διασκεδαστικές αλλά λιγότερο κινηματογραφικές είναι οι μάχες με τα elite monsters ή αλλιώς Gigant Zeugles, που συναντώνται συνέχεια σε σταθερά σημεία του χάρτη. Σε αντίθεση με το Tales of Berseria και αρκετά από τα προηγούμενα Tales, αυτή τη φορά όλο το περιεχόμενο είναι αποκλειστικά single-player και δεν υπάρχει multiplayer co-op.

Προσωπικά αισθάνθηκα ότι δεν ήταν αναγκαίο σε αυτό τον τίτλο, καθώς σε υπερκαλύπτει με άφθονο περιεχόμενο και πολλές ώρες συζήτησής με τους companions σου. Ωστόσο η συνολική διάρκεια για την ολοκλήρωση μόνο της ιστορίας κυμαίνεται περίπου στις 40 ώρες χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα side quests που προσθέτουν περίπου άλλες 10 ώρες gameplay. Συμπληρωματικές δραστηριότητες είναι το μαγείρεμα, καθώς οι ήρωες είναι διαρκώς πεινασμένοι και χρειάζονται πολύ τακτικά ξεκούραση και φαγητό, και το ψάρεμα, ένα αρκετά ευχάριστο mini game που ξεκλειδώνει νέες συνταγές. Επιπλέον, ολοκληρώνοντας ένα συγκεκριμένο side quest μπορείτε να αποκτήσετε τη δική σας φάρμα ζώων, στην οποία μπορείτε να κάνετε fast travel αν θέλετε να βρεθείτε σε έναν ήσυχο προορισμό και να εμπλουτίσετε ακόμη περισσότερο το μενού σας.

Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ANIME ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ  

Το Tales of Arise αποτέλεσε μια έκπληξη υπεράνω προσδοκιών, έχοντας κάνει ένα πλέον τεράστιο άλμα προς μια καινούργια εποχή με ανανεωμένα γραφικά και πανέμορφο σχεδιασμό. Οι χαρακτήρες και οι ερμηνείες τους κάνουν την ιστορία πραγματικά ενδιαφέρουσα, ενώ και η μάχη έχει δεχτεί μεγάλη βελτίωση με το νέα Boost Strikes και τα εντυπωσιακά εφέ και animations που τα συνοδεύουν. Δεν υπήρξε κάποιο αρκετά σημαντικό ελάττωμα, ώστε να υποφέρει σοβαρά η εμπειρία μου. Το παιχνίδι με κέρδισε ρίχνοντάς με κατευθείαν στην ιστορία χωρίς να μου επιβάλλει τεράστιους και βαρετούς διαλόγους και πραγματικά δεν με κούρασε λεπτό με την ποικιλία που διαθέτει. Για όσους δεν έχουν ασχοληθεί με κάποια από τις προηγούμενες κυκλοφορίες, το Tales of Arise είναι ανεπιφύλακτα ο καταλληλότερος τίτλος για να γνωρίσετε τη σειρά, ιδιαίτερα για όσους αναζητούν επικές, anime περιπέτειες.

Ευχαριστούμε πολύ τη Bandai Namco Hellas για την παροχή του review copy!

Το Tales of Arise είναι ο κορυφαίος τίτλος της σειράς, όντας ανανεωμένος και βελτιωμένος συγκριτικά με κάθε προκάτοχό του.

9

Γιώργος Δρούζας