ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Tekken 8 | Review

The King of the Iron Fist Is Back.

Βρισκόμαστε αναμφισβήτητα στην αυγή της χρυσής εποχής των fighting games. Tα τρία μεγάλα ονόματα του είδους έχουν κυκλοφορήσει σε διάστημα λίγο πάνω από 6 μήνες μεταξύ τους και καθένα από αυτά να είναι μοναδικά υπέροχο, με το Tekken 8 να διεκδικεί το στέμμα ως βασιλιάς του σύγχρονου fighting game.

Δεν είναι μυστικό ότι το Tekken 7 αντιμετώπισε σοβαρές δυσκολίες από τη στιγμή της σύλληψής του. Μετά τις τρομερά απογοητευτικές πωλήσεις του Tekken Tag Tournament 2, του δόθηκε ένα κλάσμα του προϋπολογισμού που απαιτείται για να φτιαχτεί ένα πλούσιο παιχνίδι και έπρεπε να γίνουν κάποιες θυσίες. Ωστόσο, δεν είναι επίσης μυστικό ότι με την πάροδο του χρόνου έγινε τεράστια επιτυχία για το Bandai Namco, χάρη στην ιεράρχηση του gameplay, την εστίασή του στον εκσυγχρονισμό της παικτικής εμπειρίας και προβολής, καθώς και σε μερικά εξαιρετικά DLC με νέους και guest χαρακτήρες να εντάσσονται στο ρόστερ.

Το Tekken 8 από την άλλη, από τη στιγμή της αποκάλυψης του φαινόταν να μην έχει κανένα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο προκάτοχός του, με ένα σημαντικό άλμα στην πιστότητα των γραφικών σε συνδυασμό με πλούσιο περιεχόμενο. Και όντως προσφέρει μια απίστευτα ικανοποιητική και εντυπωσιακή εμπειρία από την οποία φαινομενικά δεν λείπει τίποτα. Ή ίσως μερικά μικρά πράγματα, αλλά θα το εξετάσουμε αργότερα.

Το Tekken έχει μια ιστορία οπτικού θεάματος και δέους. Ακόμα θυμάμαι χαρακτηριστικά την πρώτη φορά που έπαιξα το Tekken 3 και με υποδέχτηκε με τον Hwoarang να εξασκείται στο Taekwondo. Δεν υπήρχε άλλο game που να είχε χαρακτήρες να κινούνται όπως στο Tekken και τα CG endings που είχε ο καθένας τους ήταν απίστευτα για την εποχή. Το Tekken 8 είναι εξίσου εντυπωσιακό τώρα όπως και ο προκάτοχός του τότε. Πράγματι ένα game που δεν χορταίνω να το βλέπω, πόσο μάλλον να το παίζω. Εξαίσια stages, ζωντανοί χαρακτήρες και επιβλητικά εφέ το καθιστούν ένα πανέμορφο θέαμα, κάτι που προβάλλεται συνεχώς σε πλήρη ισχύς μέσω του story mode του.

Στο story mode του Tekken 8 παρακολουθούμε κυρίως τον τραγικό και παρεξηγημένο αναφλεκτήρα του 3ου Παγκοσμίου Πολέμου, Jin Kazama, ο οποίος πλέον σαν να κατάλαβε πως η έναρξη ενός παγκόσμιου πολέμου ανεξάρτητα από το πόσο καλές οι προθέσεις κάποιου μπορεί και να μην είναι καλή ιδέα. Στην προσπάθειά του να επανορθώσει και να απαλλάξει τον κόσμο από το μακελειό, ξεκινά να αντιμετωπίσει τον Kazuya Mishima, τον πατέρα του και μακροχρόνιο θαυμαστή του πολέμου που μόλις είχε τελειώσει να πετάξει τον πατέρα του Heihachi σε ένα ηφαίστειο επειδή αυτή η οικογένεια αποτελείται από πατροκτονικούς μανιακούς και αρκούδες. Ο Kazuya κερδίζει την μάχη τους, ανατινάζει όλους τους δορυφόρους της Γης και ανακοινώνει ότι το King of Iron First Tournament επιστρέφει και θα αποφασίσει τη μοίρα των χωρών του κόσμου ανάλογα με το ποιος εκπρόσωπος κερδίζει και ποιος χάνει.

Είναι η ιστορία του Tekken 8 καλή? Εξαρτάται από ποια οπτική το κοιτάς. Δεν είναι ένα κομμάτι λογοτεχνικής φαντασίας που θα συζητηθεί στα υψηλότερα κλιμάκια μελετητών του γραπτού λόγου. Ωστόσο, είναι αναμφισβήτητα διασκεδαστική. Δεν νομίζω ότι έχω καταναλώσει ένα κομμάτι μυθοπλασίας με παραλογισμό σε τέτοιο βαθμό, το αποτέλεσμα του οποίου είναι η συνεχής αναθεώρηση των ορίων της παραφροσύνης.

Ωστόσο, αυτό που το κάνει τόσο διασκεδαστικό το story mode δεν είναι ο παραλογισμός και η θεαματική παρουσίαση, αλλά μάλλον μερικά απροσδόκητα στοιχεία όσον αφορά το gameplay.

Ο βασικός βρόχος στα story modes των fighting games ουσιαστικά καταλήγει σε, παρακολουθήστε ένα cutscene, πολεμήστε μερικούς γύρους εναντίον κάποιου και επαναλάβετε. Το Tekken 8 τηρεί τα βασικά αυτού του μάλλον κουρασμένου μοντέλου, αλλά κάνει μερικές δικές του αλλαγές που το διαφοροποιούν από τον κανόνα. Αντί να χωρίζεται σε κεφάλαια ίσης διάρκειας στα οποία ελέγχουμε ξεχωριστούς χαρακτήρες, εστιάζει στον Jin κυρίως με μερικές ευκαιρίες να παίξουμε ως άλλους χαρακτήρες. Αυτό του επιτρέπει να εξερευνήσει την ιστορία με έναν πιο δημιουργικό τρόπο που παρουσιάζεται πολύ νωρίς.

Στην πρώτη μάχη με τον Kazuya o Jin μεταβαίνει στη μορφή του Devil Jin, πλήρης με το μοναδικό του moveset του χαρακτήρα στη μέση του αγώνα. Ύστερα από την ήττα του, στην τυπική του εκδοχή, πολλές από τις κινήσεις του είναι αποδυναμωμένες ή εντελώς διαφοροποιημένες εξαιτίας του σπασμένου ψυχισμό του. Αυτό το πέρα δώθε με το moveset του Jin συνεχίζεται καθ’ όλη την διάρκεια της ιστορίας και στην ουσία αποτελεί άμεση αφήγηση. Κάτι που χρησιμοποιεί συνεχώς για να προβάλλει την διακύμανση της εσωτερικής του αναταραχής και να ενισχύσει το στοιχείο των cutscenes, που συνήθως αποτελούν το μοναδικό αφηγηματικό μέσο. Προβάλλεται άψογα στην τελική αναμέτρηση του παιχνιδιού, η οποία είναι ίσως η καλύτερη στο genre. Είναι μια τέλεια κορύφωση της ιστορίας του franchise αλλά και του χαρακτήρα του Jin καθώς και απόδειξη της ιστορικής κληρονομιάς της σειράς.

Κρύβει και άλλες μικρές εκπληξούλες που διαφοροποιούν το κλασσικό gameplay της σειράς το οποίο έχει εξελιχθεί σε ένα αριστουργηματικό έργο θεαματικών αλληλεπιδράσεων.

GET READY FOR THE NEXT-GEN BATTLE

Δεν μπορώ να χορτάσω αυτό το παιχνίδι. Είμαι μακροχρόνιος φαν των fighting games από τότε που απέκτησα συνειδητό έλεγχο των αντίχειρών μου και κοντά στις 150 ώρες μέσα, το Tekken 8 συνεχίζει να με εκπλήσσει. Από τεχνική άποψη, το game δεν ντρέπεται να βρε αφορμές να προβάλλει την ομορφιά του. Τα stages είναι φαινομενικά άρτια με τεράστια γκάμα περιβαλλόντων και ειδικών χαρακτηριστικών. Έχουμε wall breaks, floor breaks, balcony breaks, floor blasts, wall blasts και δεν ξέρω και τι άλλο, όλα γεγονότα που παρέχουν πολλαπλές διαστάσεις στο κάθε stage και το πως μπορούμε να τα εκμεταλλευτούμε προς πλεονέκτημα μας. Επίσης, συνοδεύονται από ένα εξαιρετικό soundtrack.

Ωστόσο, αυτό που κάνει το Tekken 8 να λάμπει πραγματικά είναι χωρίς αμφιβολία το απίστευτο καστ χαρακτήρων του, οι οποίοι δείχνουν και παίζουν καλύτερα από ποτέ. Με 32 χαρακτήρες στο ρόστερ έχουμε ένα ισορροπημένο μίγμα κλασσικών, σύγχρονων και νέων προσώπων, ο καθένας με ασύγκριτα μοναδικό χειρισμό και στυλ. Οι χαρακτήρες στο Tekken πάντα είχανε εξαίσια κινησιολογία χάρις σε ομαλά και αληθοφανή animations με μερικές εξαιρέσεις. Στο Tekken 8 οι περισσότερες κινήσεις φαίνεται να έχουν ανανεωθεί με καινούρια animations και sound effects και αποδίδουν βαρύτητα στον χαρακτήρα τους.

Πέρα από αυτό, το παιχνίδι βρίσκει κάθε δυνατή ευκαιρία να αναδείξει την προσωπικότητα του κάθε χαρακτήρα του απευθείας μέσω από σχολαστικά intros και outros, αλλά και πιο ουσιαστικά από το πώς παίζει κάθε χαρακτήρας και ποιες βασικές κινήσεις ενθαρρύνονται οι παίκτες να χρησιμοποιήσουν.

Αυτό οφείλεται εν μέρει στην εστίαση στην επιθετικότητα που υιοθετεί το Tekken 8, δίχως βέβαια να χάνεται η ανάγκη για προσεγμένη άμυνα. Το "Heat" είναι ένας σημαντικός παράγοντας στη ροή της μάχης του Tekken 8 και επηρεάζει κάθε χαρακτήρα με διαφορετικούς τρόπους, αποτελώντας το καθοριστικό του σύστημα και το τέλειο εργαλείο για την ενθάρρυνση της επιθετικότητας.

Λειτουργικά είναι ένας πόρος που μπορεί να ενεργοποιηθεί μία φορά κάθε γύρο είτε manually είτε μέσω συγκεκριμένων κινήσεων που ονομάζονται "Heat Engagers". Μόλις ένας χαρακτήρας μπει στο "Heat" επωφελείται από διάφορους παράγοντες. Πρώτον, όλες οι επιθέσεις τους προκαλούν chip damage στο health bar του αντιπάλου. Δεύτερον και πιο σημαντικό, οι ιδιότητες πολλαπλών υπαρχουσών επιθέσεων αλλάζουν, μετατρέποντάς τις σε πιο θανατηφόρες εκδοχές του εαυτού τους και αποκτούν πρόσβαση σε ολοκαίνουργιες επιθέσεις που είναι δυνατές μόνο στο Heat. Το πιο καθοριστικό από τα οποία είναι το "Heat Smash", μια εξαιρετικά επιζήμια κίνηση που διαφέρει πολύ στη λειτουργία της μεταξύ των χαρακτήρων.

Πρακτικά, πρόκειται για ένα σύστημα που εξυπηρετεί δύο σκοπούς. Ο πρώτος είναι ο λόγος για τον οποίο οι παίκτες πρέπει να προσπαθήσουν να είναι επιθετικοί στην προσέγγισή τους και ο δεύτερος είναι η περαιτέρω ανάδειξη της μοναδικότητας του κάθε χαρακτήρα. Για παράδειγμα, όταν ο Kazuya μπαίνει στο Heat μεταμορφώνεται σε Devil Kazuya για τη διάρκειά του και έχει ένα ακόμη πιο καταστροφικό mix-up εξαιτίας της πρόσβασης του σε κινήσεις διαθέσιμες μόνο σε αυτή την μορφή. O King ως παλαιστής, ενώ βρίσκεται στο Heat, με οποιαδήποτε επιτυχής αρπαγή θα αναπληρώσει αμέσως μέρος του Ηeat που έχει δαπανηθεί, ενθαρρύνοντας τη χρήση των grabs ακόμη περισσότερο και καθιστώντας τα ακόμη πιο επικίνδυνα.

Το "Heat" είναι συνολικά ένα πολύ ενδιαφέρον σύστημα που προσφέρει πολλά πρόσθετα επίπεδα στο Tekken πέρα από τον χαρακτηρισμό. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επέκταση των combos, τη δημιουργία μοναδικών mix-ups, για την άσκηση πίεσης στον αντίπαλο, την αλληλεπίδραση με κάθε stage με συγκεκριμένους τρόπους και πολλά άλλα ανάλογα με το match-up.

Με μια πρώτη ματιά, αυτό μπορεί να φαίνεται σαν πολλές πληροφορίες που πρέπει να υποβληθούν σε επεξεργασία. Το Tekken είναι ήδη ένα πολύ περίπλοκο παιχνίδι με βαθιές θεμελιώδεις δεξιότητες προς ανάπτυξη και χαρακτήρες που έχουν τόνους κινήσεων στο οπλοστάσιό τους. Προσθέστε από πάνω ένα περίπλοκο σύστημα όπως το Heat στους εσωτερικούς μηχανισμούς και γίνεται ακόμη πιο εκφοβιστικός ο πυθμένας του. Ευτυχώς, το Tekken 8 έχει πολλά διαθέσιμα εργαλεία που κάνουν την εκμάθηση των ιδιαιτεροτήτων του παιχνιδιού πιο εύκολη.

Για τους αμύητους, το παιχνίδι προσφέρει ένα Tutorial με τη μορφή του Arcade Quest, ενός mode στο οποίο αναλαμβάνουμε το ρόλο ενός custom made χαρακτήρα που πηγαίνει από arcade σε arcade για να μάθει Tekken. Αυτό συνδυάζεται με την επιλογή ενεργοποίησης του Special Style, ενός σχήματος ελέγχου που απλοποιεί πολλές εντολές για κάθε χαρακτήρα βάσει συνάρτησης (launchers, lows, grabs, κτλ.). Αισθάνομαι ότι το Tekken 8 μπορεί να έχει αντιγράψει λίγο τις εργασίες του Street Fighter 6, αλλά υπάρχουν μερικές βασικές διαφορές. Πρώτον, το Arcade Quest καταβάλει μια σοβαρή προσπάθεια να εξηγήσει κάποιες από τις θεωρίες πίσω από τα βασικά στοιχεία του παιχνιδιού και σας ενθαρρύνει με επικαλύψεις εντός του παιχνιδιού να τις εφαρμόσουμε ανάλογα με τον χαρακτήρα που χειριζόμαστε. Δεύτερον, το Special Style, σε αντίθεση με το Modern Controls στο SF6, αισθάνεται λιγότερο σαν εναλλακτικός τρόπος παιχνιδιού και περισσότερο σαν βοηθητικές ρόδες. Δίνει την εντύπωση πως υπάρχει ώστε κάποιος να μπορέσει να εξοικειωθεί με το παιχνίδι και κάποιον χαρακτήρα αρκετά ώστε να μεταβεί στον κλασσικό έλεγχο, παρά να αναπαυθεί.

Πέρα από αυτά, έχουμε επίσης ένα φανταστικό practice mode, με περισσότερες επιλογές από ποτέ που μας επιτρέπουν να πειραματιστούμε πλήρως καθώς και πολλές QoL αλλαγές που διευκολύνουν την κάθε διαδικασία.

Όμως, το feature που για μένα ξεχωρίζει ως το καλύτερο εργαλείο εκμάθησης στο genre, είναι μακράν το καινούριο replay system. Η ικανότητα να επιστρέψουμε και να αναθεωρήσουμε τι κάναμε σωστά και πιο σημαντικά, τι κάναμε λάθος είναι ήδη σημαντική. Στο καινούριο replay πέρα από αυτά έχουμε νέες επιλογές που κάνουν την εμπειρία πολύ πιο διαδραστική και διαφωτιστική. Οι πρώτες είναι προτροπές που παρέχουν πληροφορίες σχετικά με το πως θα μπορούσαμε να αμυνθούμε έναντι συγκεκριμένων επιθέσεων και πώς θα μπορούσαμε να τις αντικρούσουμε. Το δεύτερο είναι πραγματικά εντυπωσιακό και καινοτόμο. Εάν είχατε παίξει οποιοδήποτε multiplayer game, πιθανότατα είχατε στιγμές που σκεφτήκατε ότι αν είχα κάνει αυτό ή εκείνο θα μπορούσα να είχα κερδίσει ή να καταφέρω κάτι τουλάχιστον. Το Tekken 8 είναι το μοναδικό game που έχω παίξει που παρέχει την δυνατότητα να βάλω τις πικρές αυτές θεωρίες σε δράση. Αν πάσα στιγμή στο replay μπορούμε να αναλάβουμε έλεγχο οποιουδήποτε χαρακτήρα και να δράσουμε ελεύθερα για ένα χρονικό διάστημα.

ΔΕΙΞΕ ΜΟΥ ΤΟΝ MAIN ΣΟΥ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ

Είτε πρόκειται για δοκιμή ενός διαφορετικού combo που θα μπορούσε να ήταν πιο βέλτιστο σε μια συγκεκριμένη κατάσταση είτε απλά να δοκιμάσουμε ένα προτεινόμενο punish, είναι μια άμεσα αποτελεσματική λειτουργία που ήδη με έχει βοηθήσει να διορθώσω σφάλματα στο gameplay μου.

Ως προς το θέμα του matchmaking, που και που πετυχαίνω τον τύπο ανθρώπου που χρησιμοποιεί τοστιέρα για router - συνήθως Ιταλοί Law mains – αλλά γενικότερα η συνολική εμπειρία μου με το netcode ήταν εξαιρετικά ομαλή. Βίωσα σταθερές συνδέσεις και αξιοπρεπέστατα ms ακόμη και εναντίον Αμερικάνων. Βέβαια, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν έχω την δυνατότητα απεριόριστου rematch εκτός του ranked. Ακόμη θυμάμαι ένα δίωρο σετ εναντίον ενός Lee στο Tekken 7 και πως με βοήθησε στο να προσαρμόσω το playstyle μου προς μεγάλο όφελος μου. Μπορώ να ομολογήσω πως παρόλο που δεν ανταλλάξαμε ούτε μια κουβέντα, τον συμπάθησα περισσότερο από μέλη της οικογενείας μου.

Αλλά το παιχνίδι δεν έχει να κάνει μόνο με την εξάσκηση και το online. Ως προς το casual και offline  περιεχόμενο, επαναφέρει αγαπημένα features όπως το Customization που επιτρέπει την προσαρμογή της εμφάνισης κάθε playable χαρακτήρα, από την απλή αλλαγή μερικών χρωμάτων έως την πλήρη τροποποίηση του ρουχισμού και των φυσικών του χαρακτηριστικών του.

Τo Arcade mode επιστρέφει, καθώς και τα Character Episodes που προσφέρουν μια ξεχωριστή μικρο-ιστορία για τον κάθε χαρακτήρα με δημιουργικά cinematics. Ακόμη και το Tekken Ball επανήλθε για μια πιο casual εμπειρία. Μπορεί να παιχτεί και μέσω matchmaking από το Battle Hub, έναν χώρο που επί της ουσίας δρα ως διαδραστικό μενού για το game στον οποίο κυκλοφορούν οι παίκτες με τους custom χαρακτήρες τους. Έχουμε επιπλέον και το Jukebox, που μας επιτρέπει να αλλάξουμε το soundtrack οποιουδήποτε stage ή μενού με σχεδόν οποιοδήποτε κομμάτι από όλα τα Tekken.

Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως από οποιαδήποτε γωνία και να το κοιτάξεις, το Tekken 8 είναι ένα πραγματικά αστραφτερό game γεμάτο περιεχόμενο για casuals και βετεράνους. Είναι ένα πραγματικό next-gen fighting game με τρομακτικά μελετημένα features και σχολαστικές λεπτομέρειες στην παρουσίαση και στο gameplay του. Δεν μπορώ να φανταστώ τίποτα λιγότερο από ένα λαμπρό μέλλον στον μακρινό του ορίζοντα. Πέρα από κάποιες φωνές και κοπανήματα όταν θα βιώνω αηδίες από καμιά Xiaoyu.

Ευχαριστούμε πολύ τη Bandai Namco Hellas για την παροχή του review copy!

Το Tekken 8 είναι μια μηχανή του χρόνου. Μέσα από αυτό βίωσα τη νοσταλγία του παρελθόντος, καθώς και τη λαμπρότητα του μέλλοντος των fighting games.

9.5
Σπύρος Μπίρλης's Avatar

Σπύρος Μπίρλης