savethegame.gr

Ratchet & Clank: Rift Apart | (PC) Review

Μία ευχάριστη έκπληξη.

Ένα ακόμα παιχνίδι από την φαρέτρα των exclusives της Sony κάνει το άνοιγμα στην αγορά των PC. Το Rachet and Clank: Rift Apart είναι ο τελευταίος αποκλειστικός τίτλος που επεκτείνει τη διαθεσιμότητά του και στους υπολογιστές και έχει ως στόχο ακόμη περισσότεροι παίκτες να αποκτήσουν την ευκαιρία να απολαύσουν τον μοναδικό κόσμο του. Ο τίτλος είχε αναπτυχθεί από την Insomniac Games και κυκλοφόρησε το 2021 για το PS5 ενώ το PC port ανέλαβε η Nixxes Software η οποία επίσης βρίσκεται πίσω και από την επιτυχημένη μεταφορά των Marvel’s Spiderman και Spiderman: Miles Morales.

Αναμφίβολα η τάση τελευταία των developers για κακό optimization καθώς και η πρόσφατη απροσδόκητα προβληματική μεταφορά του The Last Of Us Part I στο PC είχαν δημιουργήσει ένα σύννεφο ανησυχίας αναφορικά με την κατάσταση που θα κυκλοφορούσε το port της Nixxes Software. Ευτυχώς, στη προκειμένη περίπτωση αποφύγαμε παρόμοια προβλήματα και μπορούμε να συνεχίσουμε γαλήνια το review.

EXTRA ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ

Η PC έκδοση του Rachet and Clank: Rift Apart διαθέτει ξεκλείδωτο framerate, τις τελευταίες upscaling τεχνολογίες όπως τα DLSS 3 και FSR 2.0, φέρνει υποστήριξη για ultrawide οθόνες ενώ ακόμα προσφέρει συμβατότητα με πληκτρολόγιο και ποντίκι καθώς και πλήρη λειτουργικότητα με DualSense χειριστήριο. Επιπλέον, το game επιτρέπει τη χρήση των direct storage και GPU decompression. Το πρώτο ενισχύει μεταξύ άλλων τα loading times ενώ από την άλλη το δεύτερο είναι υπεύθυνο για την ομαλή αναμετάδοση των textures ακόμα και σε υψηλότερο resolution αυτών.

Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΤΑ ΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΙ

Ανεξάρτητα όμως από τις επιπρόσθετες τεχνολογίες, η PC έκδοση παρέχει δυνητικά και ενισχυμένα visuals συγκριτικά με την αντίστοιχη του PS5. Με το κατάλληλο Hardware μπορεί για παράδειγμα ο παίκτης να αυξήσει παραπάνω την ανάλυση, το View Distance, να χρησιμοποιήσει Ray traced Shadows καθώς και να επιλέξει ανάμεσα σε διάφορες μεθόδους ambient occlusion και anti-aliasing. Αυτές οι δυνατότητες μπορούν να τονώσουν ακόμη περισσότερο το παιχνίδι οπτικά καθιστώντας το ήδη εντυπωσιακό σε γραφικά game της Insomniac ως ένα από τα κορυφαία αυτή τη στιγμή στον εν λόγω τομέα σε βαθμό μάλιστα που ανταγωνίζεται ακόμη και φημισμένα studio animation.

Για τις ανάγκες του review είναι σημαντικό να αναφερθεί και το hardware στο οποίο δοκιμάστηκε το παιχνίδι ώστε να μπορεί να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης. Ο υπολογιστής διέθετε Ryzen 7 5700G επεξεργαστή, RX 6800 XT GPU, 16gb RAM και Nvme SSD. Με τα συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά το Rachet and Clank: Rift Apart δεν παρουσίασε προβλήματα ή αστάθειες καθ’ όλη τη διάρκεια των δοκιμών. Με τις Ray Tracing λειτουργίες απενεργοποιημένες το game έτρεχε απροβλημάτιστα σε native 1440p και 4Κ αναλύσεις με τουλάχιστον 60 και 30 plus FPS αντιστοίχως στα High settings ενώ με τη χρήση ai upscaling οι επιδόσεις αυξάνονται σημαντικά. Ακόμα και σε απαιτητικές σκηνές τα FPS παρέμεναν σταθερά χωρίς απότομες μεταπτώσεις που γίνονται εύκολα αντιληπτές. Αυτό είναι αρκετά σημαντικό αφού επιτρέπει και σε ποιο αδύναμα συστήματα έστω και με μειωμένα γραφικά να τρέχουν ομαλά το game δίχως περισπασμούς επομένως μιλάμε για έναν καλά optimised τίτλο.

ΜΙΚΡΟΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΤΕΛΕΙΕΣ

Στα αρνητικά τώρα της PC έκδοσης συγκαταλέγεται πρωτίστως η προσωρινή απουσία επιλογής Ray Tracing για τις κάρτες γραφικών της AMD λόγω μη σταθερών επιδόσεων παρόλο που οι δύο τελευταίες γενιές καρτών γραφικών διαθέτουν ικανοποιητικές Ray Tracing δυνατότητες. Το άλλο πρόβλημα που έρχεται να προστεθεί είναι η ελλιπής αξιοποίηση των υψηλών ταχυτήτων SSD. Από τη στιγμή που οι χαρακτήρες του παιχνιδιού μεταπηδούν διαρκώς από διάσταση σε διάσταση μέσω των rifts και επομένως απαιτείται σε σχεδόν νεκρό χρόνο να φορτώσουν ολάκεροι κόσμοι, είναι λογικό πως προκύπτουν θέματα όπως στιγμιαίο stuttering ή παύση του animation σε λιγότερους γρήγορους δίσκους αποθήκευσης. Παρόλα αυτά, τέτοια φαινόμενα παρατηρήθηκαν και στους πιο ικανούς Nvme SSD δίσκους χωρίς ωστόσο να επηρεάζεται στον ίδιο βαθμό το gameplay.

ΠΡΟΣΗΜΟ ΘΕΤΙΚΟ

Στο τέλος της ημέρας ο απολογισμός του port είναι θετικός. Παρόλο που υπήρχαν αρχικά ανησυχίες εν τέλει η Nixxes Software κατάφερε για άλλη μία φορά να φέρει εις πέρας την αποστολή που της ανέθεσε η Sony χωρίς να ρίξει και άλλο λάδι στη φωτιά με έναν ακόμη «ημιτελή» λειτουργικά τίτλο. Τα προβλήματα ναι μεν δεν απουσιάζουν αλλά δεν υπονομεύουν σε καμία περίπτωση την εμπειρία του εκάστοτε παίκτη και είναι θέμα χρόνου να διορθωθούν. Το Rachet and Clank: Rift Apart είναι η απόδειξη πως μπορούν οι developers να κυκλοφορούν τίτλους σε άρτια τεχνικά κατάσταση.


Ευχαριστούμε πολύ το PlayStation Greece για την παροχή του review copy!

H PC έκδοση του Rachet and Clank: Rift Apart μας εξέπληξε ευχάριστα και δίνει την ευκαιρία σε περισσότερους φίλους του παιχνιδιού να βιώσουν τον ευφάνταστο κόσμο του, ενώ δεν παραλείπει επίσης να πάει και ένα βήμα παραπέρα τον οπτικό τομέα με τη χρήση του κατάλληλου hardware.