Mortal Kombat 1: Khaos Reigns | DLC Review
Kan't take it anymore...
Αξιολογώντας το πώς το «Aftermath» DLC βοήθησε το MK11 να πουλήσει μερικά εκατομμύρια copies παραπάνω, δεν υπήρχε πραγματικότητα στην οποία οι δημιουργοί του Mortal Kombat 1 δεν θα ακολουθούσαν ένα αντίστοιχο long-term πλάνο υποστήριξης της νεότερης κυκλοφορίας τους με νέο -εννοείται επί πληρωμή- περιεχόμενο. Το «Khaos Reigns» DLC εν προκειμένω, είναι η μοιραία συνέχεια της post-credits κατάληξης του MK1 που στη θεωρία ήταν αναγκαία, εφόσον το Kampaign δεν έκανε ποτέ επαναφορά, στην πράξη όμως αποδεικνύεται μία τουλάχιστον αποφευκτή διαδικασία, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με το μπουρδουκλωμένο πια story.
Όσα θα συζητήσουμε -προφανώς- απορρέουν από γεγονότα μετέπειτα του MK1 ending, οπότε εννοείται αποφύγετε να διαβάσετε αν θεωρείτε πως οποιοδήποτε spoiler θα σας δημιουργήσει ψυχολογικό fatality.
Αγοράζοντας, λοιπόν, το Khaos Reigns DLC αποκτάτε αρχικά πρόσβαση στο story expansion που φέρνει τον Titan Havik στο «δικό μας» timeline, οργισμένο, σαδομαζοχιστή και με κάθε διάθεση να σπείρει το χάος και την αναρχία σε κάθε χρονοδιάγραμμα, συγχωνεύοντάς το βίαια στο δικό του. Προφανώς οι σατανάδες της NetherRealm Studios επέλεξαν σε πρώτο ρόλο τον βασανιστή του Chaosrealm ώστε να τρολλάρουν την MK κοινότητα, εφόσον ο Havik ήταν μέχρι πρότινος το απόλυτο meme ανεξήγητου χαρακτήρα, όντας στην καλύτερη forgettable και μη έχοντας συμμετέχει σε άλλο παιχνίδι πέραν του MK: Deception, αν εξαιρέσουμε φυσικά το MK: Armageddon όπου βρέθηκε αναγκαστικά όπως όλοι. Θα την άκουγα, παρ’ όλα αυτά, αυτή την «εκλεπτυσμένη» επιλογή main villain, άπαξ και το Khaos Reigns τον αξιοποιούσε τόσο ώστε να δημιουργήσει όντως τις καταστρεπτικές συνέπειες για τις οποίες φάνηκε ικανός. Τελικά -πολύ δυστυχώς- το μοναδικό χάος που φέρνει είναι στο νόημα που το σύμπαν του Liu Kang και εμείς οι fans προσμένουμε άδικα εδώ και αρκετό καιρό.
KOMPLETE KRAZINESS
Το νέο (και μάλλον τελικό) act του MK1 εισάγει χαρακτήρες όπως οι gender-flipped εκδοχές των Cyrax και Sektor, ο Bi-Han (Sub-Zero) εννοείται ξαναμεταμορφώνεται σε Noob Saibot, και όλοι τους μπαίνουν σε μία αντιπαλότητα δικαιοσύνης και εκδίκησης μέχρι ωσότου ο Titan Havik αποφασίζει να σπάσει τη χωροχρονική λογική και να εισβάλει στο νέο «τώρα» του Mortal Kombat. Ήρθε να αρπάξει τον Geras, έχει μαζέψει με off-screenική μαγεία τα ιερά Kamidogu, και έχει γενικότερα στήσει ένα κακιασμένο σχέδιο που, όπως εξηγήθηκε και στην πορεία εκτελέστηκε από τους δημιουργούς του παιχνιδιού, έκανε τα Avengers: Infinity War και Endgame να μοιάζουν με ποιήματα. Αν εξαιρέσουμε την αιματηρή ουτοπία που επιθυμεί να χτίσει ο Havik και βλέπουμε εν συντομία (έναν κόσμο όπου τα bloodsports και οι ακρωτηριασμοί αντικαθιστούν την «καλημέρα»), η επιρροή του Havik στην «επόμενη ημέρα» του MK1 κυμαίνεται να χαρακτηριστεί από γελοία έως ανύπαρκτη. Δεν προκαλεί καμία ανάφλεξη των γεγονότων του παιχνιδιού, δεν συμβαίνει τίποτα το συνταρακτικό, παρά μόνο τον βλέπουμε να «φτιάχνεται» στην ιδέα ότι κάθε σύμπαν μπορεί να μετατραπεί σε Κολοσσαίο.
Πολύ πιο πρωταγωνιστική συμμετοχή έχουν οι τρεις προαναφερθέντες, ούτε αυτοί όμως βρίσκουν χώρο ή ένα σενάριο που να τους επιτρέπει να εξελιχθούν κατάλληλα. Διπλή ήττα για το Khaos Reigns, αφού το story φαίνεται να γράφτηκε πάνω σε αυτούς και όχι το ανάποδο, όπως όφειλε. Αντιλαμβάνομαι πως η NetherRealm Studios ένιωσε πειραχτήρι στην τοποθεσία Σικάγο, εξού και το «μεσαίο δάκτυλο» προς εμάς τους long-time fans με το κεντράρισμα του DLC στον Havik, θα προτιμούσα ωστόσο το δάχτυλο να δείξει την επόμενη φορά προς μία νέα κατεύθυνση για την αγαπημένη μας fighting σειρά, αφού -κι όμως- ούτε τα του Khaos Reigns δεν δημιουργούν ελπίδα ότι υπάρχει πλάνο για το single-player κομμάτι στο μέλλον.
Για να ελαφρύνουμε τώρα το κλίμα, η αγορά της επέκτασης προσφέρει πρόσβαση σε καθέναν από τους τρεις νεοεισεχθέντες του MK1 ρόστερ. Αυτό σημαίνει πως ξεκλειδώνετε αυτομάτως τους Noob, Cyrax και Sektor ως νέες επιλογές σε καθένα από τα modes του παιχνιδιού, είτε offline είτε online. Πέραν ότι η επανένταξή τους αποτελεί λυτρωτικό σημείο συνάντησης όλων των ninjas και cyber-ninjas μετά από πολλά χρόνια σε ένα Mortal Kombat, δίνουν παράλληλα ταχύτητα και έκρηξη στο gameplay του MK1.
Ο Noob Saibot παίζεται όπως αυτός που ξέρετε και αγαπάτε όλα αυτά τα χρόνια. Με μία σκιά-κλώνο που κινείται αστραπιαία, άπειρα kombo starters στο moveset του, μεταπηδήσεις ανάμεσα στις σκοτεινές πύλες που φτιάχνει και άφθονους τρόπους να παραβιάζει το blocking του αντιπάλου, πάντα είναι διασκεδαστικό να ελέγχεις τον Noob, και συγχρόνως εκνευριστικό να τον έχεις απέναντί σου. Τα χαρακτηριστικά του χτυπήματα (Shadow Strike, Shadow Flashkick, κλπ) επιστρέφουν, και μαζί με τα κατάλληλα «δάχτυλα» και αντανακλαστικά, μπορείτε να ρισκάρετε πολλά στο Kombat League με προοπτικές never-ending συνδυασμών.
KOOL KHARACTER KOMEBACKS
Παρόμοια ευχαρίστηση μου πρόσφερε η δοκιμή της Cyrax και της Sektor. Στο MK1 χρησιμοποιούν κι αυτές αρκετές από τις επιθέσεις/άμυνες που θυμόμαστε (ηλεκτρικό δίχτυ και τορπίλες αντίστοιχα), αυτή τη φορά όμως έχουν μία σειρά από πιο mech warrior δεξιότητες αντί για αυτές των cyber-ninjas. Οι στολές τους μεταμορφώνονται σε πραγματικά όπλα αναλόγως το input, και οι δυο τους όμως έχουν ως κοινό παρονομαστή τα στρατηγικά explosions για τη δημιουργία και την επέκταση των kombos τους. Μάλιστα, είναι fun και χρήσιμες για διαφορετικά playstyles, εφόσον μπορούν κάλλιστα να παιχτούν και ως zoners, για παράδειγμα, σε αντίθεση με τον Noob που ήταν ανέκαθεν -και παραμένει- ο πιο agro μαχητής του Mortal Kombat.
Οι τρεις τους βέβαια είναι μόνο το ξεκίνημα, εφόσον όσοι αγόρασαν το Khaos Reigns add-on περιμένουν τη σταδιακή άφιξη των guest χαρακτήρων, που γνωρίζουμε πως θα είναι οι Ghostface, T-1000 και Conan the Barbarian. Η διαθέσιμη τριάδα έφερε από μόνη της αρκετή φρεσκάδα, γιατί είναι πραγματικά γρήγοροι χαρακτήρες για τα δεδομένα του αργού MK1, οπότε ευελπιστούμε πως όταν θα είναι και οι έξι πια ξεκλειδωμένοι θα μιλάμε για ένα πιο συμφέρον πακέτο.
Εκτός των ευχάριστων νέων παρουσιών, το μεγαλύτερο κέρδος του MK1: Khaos Reigns, από το οποίο θα επωφεληθούν και όσοι κάνουν απλά το update, είναι τα νέα stages. Όπως και στο base game, οι πίστες του Mortal Kombat 1 είναι εκπληκτικές. Πανέμορφες, καλοσχεδιασμένες, λένε τη δική τους ιστορία και, χάρις στα καμώματα του Havik, τα νέα σκηνικά/backgrounds είναι ακόμα πιο απρόβλεπτα και αντιπροσωπευτικά του «κενού» που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στα timelines.
Μακάρι το Khaos Reigns να συνοδευόταν και από αλλαγές στον κορμό του MK1 που το παιχνίδι έχει πολύ ανάγκη. Σοβαρά balance changes ακόμα δεν έχουν γίνει, το Invasions έχει καταντήσει αρκετά μονότονο, οι Kameo Fighters είναι στα χαμένα, ενώ οι online αναμετρήσεις δεν προσφέρουν αρκετό κίνητρο ή επιβραβεύσεις πέραν της επίδειξης ενός rank για τα μάτια του κόσμου και την αίσθηση υπεροχής που κάθε competitive gamer ψάχνει. Το μόνο νέο στοιχείο του MK1 είναι η επιστροφή των -ομολογουμένως εξαιρετικά σκηνοθετημένων- animalities, ως ακόμα μία εκπλήρωση της splatterιάς και ως τρόπος να κάνεις disrespect τον αντίπαλο. Μπήκαμε πλέον και με τα δύο πόδια στον δεύτερο χρόνο υποστήριξης του MK1 και εξακολουθούν να υπάρχουν ερωτηματικά γύρω από την εξέλιξη του ίδιου του παιχνιδιού, αλλά και από το αν θα υπάρξει γενικά συνέχεια. Θέλει λίγη μελέτη το πράγμα, γιατί το Mortal Kombat είναι πολλά περισσότερα από μετατοπίσεις σπονδύλων.
Υστερόγραφο: Άκουσα τόσες φορές τη λέξη «timeline» στο story mode που κόντεψα να κάνω hara-kiri. Τελειώνετε με αυτό το παρατράγουδο, γιατί ούτε εσείς δεν ξέρετε που το πηγαίνετε.
Ευχαριστούμε πολύ τη CD Media για την παροχή του review copy!
Το Khaos Reigns DLC βάζει αποσιωπητικά στη «νέα πραγματικότητα» του Liu Kang, παρότι η ιστορία αυτής ψάχνει απεγνωσμένα την τελεία και το reset της. Ευτυχώς το expansion φέρνει μαζί του 3 αγαπημένους MK χαρακτήρες (για αρχή), ικανούς να μας ξαναβάλουν προσωρινά στο grind του Kombat League.