savethegame.gr

EA Sports F1 24 | Review

Αλλαγή ταχύτητας... προς τα κάτω...

Το franchise της F1 αποτελεί αρκετά χρόνια τώρα μία από τις πιο αξιόπιστες ετήσιες σειρές του gaming, με κάθε installment να καταλήγει να κρίνεται στα modes που διαθέτει, αφού η Codemasters έχει κάνει καιρό τώρα master την οδηγική αίσθηση ενός μονοθέσιου. Η εξαγορά της σειράς από την EA έχει οδηγήσει σε ορισμένες προσθαφαιρέσεις σε modes, με κάθε χρόνο (σχεδόν) να γίνεται και μία νέα προσπάθεια ένταξης ενός νέου τρόπου παιχνιδιού. Βέβαια, το F1 24 επιλέγει να κάνει μία καλή συντήρηση στα μονοθεσία, μη αλλάζοντας δραματικά την ουσία του παιχνιδιού, αλλά ούτε και το περιτύλιγμα. 

RED FLAG

Ακολουθώντας την πορεία που χάραξαν τα λάστιχα των προηγούμενων ετών, το F1 24 δεν πειραματίζεται με πολλά πράγματα, ενώ ορισμένες λανθασμένες στροφές που παίρνει καταλήγουν να το κάνουν «φτωχότερο» σε modes σχετικά με τους προκατόχους του. Ένα από τα πράγματα που ξεχωρίζουν την τελευταία προσθήκη της σειράς, όμως, αφορά το ήδη σχεδόν τέλειο gameplay που είχε μέχρι και φέτος, στο οποίο έρχεται να ενταχθεί το dynamic handling. Μία νέα αίσθηση χειρισμού, που θεωρητικά διαφοροποιεί αισθητά των τρόπο με τον οποίο επιτυγχάνονται πλέον οι στροφές, ενώ οι προσαρμογές στο όχημά μας έχουν μεγαλύτερη επίδραση, κάνοντάς το κτήμα μας ευκολότερα. Στην πράξη βέβαια το dynamic handling δεν διαπρέπει όπως ήλπιζα.

Αυτό συμβαίνει καθώς το συγκεκριμένο νέο σύστημα, μαζί με τη νέα κατεύθυνση που έχει δοθεί, αλλάζουν δραματικά την ισορροπία του gameplay, με το arcade style να κυριαρχεί περισσότερο από όσο είχαμε συνηθίσει, σε μία σειρά που την λατρέψαμε για τον αποστειρωμένο ρεαλισμό που προσέφερε. Κατά συνέπεια, το παιχνίδι γίνεται ευκολότερο και πιο απρόβλεπτο, με την ορμή και την ταχύτητα των μονοθέσιων να υπερτερεί έναντι κάθε στροφής, μικρο-σύγκρουσης ή κάποιας μικρής μπάρας, ενώ πλέον υπάρχει πολύ μεγαλύτερη αστάθεια στο πίσω μέρος του μονοθέσιου. Κάτι επίσης σημαντικό είναι πως έχει αλλάξει αισθητά και το επίπεδο δυσκολίας, με το υπάρχον να είναι αρκετά ευκολότερο σε σχέση με άλλες χρονιές.

SAME BUT DIFFERENT

Για ακόμη μία χρονιά το career mode είναι αυτό που κυριαρχεί, με νέες σημαντικές προσθήκες να το έχουν κάνει ακόμα καλύτερο από ό,τι ήταν. Αρχικά, για πρώτη φορά έχουμε τη δυνατότητα να ακολουθήσουμε την καριέρα ενός ήδη επαγγελματία πιλότου της F1 ή ακόμα και να επαναφέρουμε έναν παλιό θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Επιπλέον, κάθε πιλότος διαθέτει μία καρτέλα με τα στατιστικά του, τα οποία αυξάνονται ή μειώνονται ανάλογα με την απόδοσή του. Στον ήδη πλούσιο εξωαγωνιστικό χώρο του career έρχονται να προστεθούν οι specialists, μία νέα υποκατηγορία, όπου άνθρωποι της εκάστοτε ομάδας μάς θέτουν διάφορους στόχους σε αντάλλαγμα με πολύτιμα pekrs. 

Πλέον οι σχέσεις μας με τους οδηγούς είναι πιο ουσιαστικές, αφού οι αντιπαλότητες μπορούν να είναι περισσότερες από μία, ενώ υπάρχει ένα συνεχόμενο «κυνήγι» με τον συμπαίκτη μας για το ποιος οδηγός είναι περισσότερο επιδραστικός στην ομάδα μας. Τέλος, κατά τη διάρκεια της σεζόν μπορεί μία ομάδα να μας προσεγγίσει και να διαπραγματευτούμε με αυτήν, χωρίς βέβαια να γίνει αντιληπτό ή φανερό από τον οποιονδήποτε. Οι νέες αλλαγές πλαισίωσαν αρμονικά το παζλ του career που χρόνια τώρα είναι εξαιρετικό, δίνοντας επιλογές και αξία σε ό,τι συμβαίνει στο προσκήνιο, στο παρασκήνιο, στην ομάδα, στους αγώνες και γενικά στα πάντα. Επιπλέον, για πρώτη φορά συναντάμε το challenge career, ένα mode που μας τοποθετεί κάτω από ορισμένες συνθήκες, προσφέροντας μας τους ανάλογους πόντους για το έργο που κάναμε, οι οποίοι πόντοι αναρτώνται σε ένα στο ψηφιακό online leaderboard.

ΚΟΛΛΗΣΑΜΕ ΣΤΟ PIT STOP

Το αμέσως επόμενο μεγάλο mode πρωτοεμφανίστηκε πέρυσι και ονομάζεται F1 World. Είναι στην ουσία μία μίξη single-player με multiplayer, με διάφορα events στα οποία μπορείτε να συμμετάσχετε, ενώ σε αντίθεση με το career ο μεγάλος πρωταγωνιστής δεν είναι ο οδηγός αλλά το μονοθέσιο. Τα διάφορα parts που έρχονται σε μορφή καρτών, έχοντας στάμπα με τη σπανιότητα, αλλά και τους πόντους τους, συνθέτουν ένα αγωνιστικό της F1, κάνοντάς το αποδοτικότερο και δίνοντας του τη δυνατότητα να ενταχθεί σε ακόμα περισσότερα events. Με μπόλικο περιεχόμενο αλλά και αρκετό grind, το F1 World ευτυχώς αποφεύγει να γίνει ultimate team του EA Sports FC, με ελάχιστες βοήθειες να λαμβάνονται από το podium pass. Εκτός από έναν σορό ποικίλες δραστηριότητες, θα βρείτε και έναν σορό αυτοκόλλητα και χρωματισμούς για να δημιουργήσετε το μονοθέσιο της αρεσκείας σας.

Φέτος δεν συναντάμε κάποιο μπαχαρικό που θα νοστιμέψει τη συνταγή ή στην προκειμένη το F1 24 δεν άνοιξε DRS για να πάρει μεγαλύτερη ώθηση, μη πειραματιζόμενο με modes όπως το breaking point, το οποίο προσωπικά εκτιμούσα. Η έλλειψη ιδεών και καινοτομίας κάνει το τελευταίο παιχνίδι της σειράς να μη φαντάζει ως μία αναβάθμιση, αλλά ως ένα ετήσιο service που απλά κρατάει τους κινητήρες μας ζεστούς, μη βάζοντας όμως τα μαμίσια ανταλλακτικά που έπρεπε.

ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗ ΔΕΝ ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΠΡΩΤΟ

Εν ολίγοις, gameplay και modes δεν παρέμειναν απλά σταθερά αλλά δέχθηκαν ένα αισθητό downgrade, με τον μόνο πύργο που δεν υπέκυψε να είναι αυτός του τεχνικού τομέα. Από τα «ανατριχιαστικά» ακριβέστατα μοντέλα των οδηγών, μέχρι την άριστη αναπαράσταση της εκάστοτε πίστας, το F1 24 διαπρέπει, λάμπει και φωτίζει κάθε πίξελ της οθόνης μας. Πέρα από τα φανταχτερά γραφικά του που ζωντάνευαν κάθε αγώνα, λάτρεψα τον τρόπο με τον οποίο το μονοθέσιο μας κουβαλάει τις πληγές που του δημιούργησε η άσφαλτος, το χορτάρι, οι συγκρούσεις ή οτιδήποτε άλλο ήρθε σε τριβή ή επαφή με αυτό. Όπως επίσης και το πως κάθε χορταράκι που γέμιζε το λάστιχο μας μετά από μία λανθασμένη στροφή χάνονταν σταδιακά μέσα στην άσφαλτο, επαναφέροντας το χρώμα της γόμας.

Αυτή η δυναμική προσέγγιση ισχύει και για κάθε ροδιά που θα αφήσουμε στην πίστα ή για κάθε μικρό κώνο που θα ρίξουμε, δίνοντάς μας την αίσθηση πως τρέχουμε σε έναν «ζωντανό» κόσμο, όπου οι επιδράσεις μας σε αυτόν, αλλά και το αντίθετο, επιφέρουν και τις αντίστοιχες συνέπειες. Επιπλέον, έχει γίνει σοβαρή αναβάθμιση και στον ακουστικό τομέα, με τους κινητήρες των μονοθέσιων να ακούγονται καλύτεροι από ποτέ. 

DNF

Το σερί των καλών συνεχόμενων τελευταίων παιχνιδιών της F1 έληξε, καθώς το F1 24 εκτροχιάστηκε από τη χαλαρότητα που του προσέφερε η πιο arcade κατεύθυνση του, ενώ πέρασε αρκετά περισσότερα λεπτά στο pit stop από ό,τι έπρεπε. Το αποτέλεσμα ήταν να τερματίσει χαμηλότερα από εκεί που είχαμε συνηθίσει, αρκετές θέσεις μάλιστα πίσω από το περσινό παιχνίδαρο που μας χάρισε η Codemasters. Το dynamic handling δεν άλλαξε ευχάριστα τα δεδομένα, ενώ η έλλειψη φαντασίας σε modes έκανε το F1 24 να μοιάζει ως ένα update και όχι ως ένα νέο πλήρες installment, που θα δώσει κίνητρο στους οπαδούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού να το εξερευνήσουνε.


Ευχαριστούμε πολύ τη Bandai Namco Hellas για την παροχή του review copy!

6.8

Στην προσπάθεια η σειρά F1 να αυξήσει το κοινό της κατέληξε να κινδυνεύει να χάσει το ήδη υπάρχον, με τις αλλαγές στο gameplay να μην είναι ευχάριστες, ενώ το F1 24 πάσχει από έλλειψη πρωτοτυπίας και ευρηματικότητας. Η φετινή προσθήκη θυμίζει update και όχι ετήσιο release, εκτροχιάζοντας το καλό σερί που είχε ως τώρα το franchise.