savethegame.gr

Blade Chimera | Review

«Θέλω να γίνω ένα Megaten Cybervania»!

Την αγάπη μου για τα Persona την ξέρετε από προηγούμενο review, όπως και την αγάπη μου για το Cyberpunk γενικά και ειδικά. Μου αρέσουν πολύ και τα metroidvania (βλέπε Blasphemous). Τώρα που τα μάθατε όλα αυτά για εμένα, θα σας πω λοιπόν για το Blade Chimera, ένα metroidvania που ήρθε για να βάλει μέσα σε ένα μπλέντερ όλα τα παραπάνω και να προσπαθήσει να φτιάξει κάτι πολύ ξεχωριστό. Αν πάρεις τόσα αγαπημένα και πετυχημένα πράγματα και τα αναμίξεις τι θα βγάλεις άραγε; Πάμε να δούμε!

SHIN MEGA.. ΕΝΝΟΩ ΟΣΑΚΑ ΓΕΜΑΤΗ ΔΑΙΜΟΝΕΣ 

Το Blade Chimera τοποθετείται στην Οσάκα της Ιαπωνίας σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον. Εμείς θα μπούμε στα παπούτσια του Shin (Megami?), ενός Vicar την εκκλησιάς που είναι ο νομός και κυβέρνηση της Οσάκα. Οι Vicars έχουν καθήκον να διατηρούν την τάξη και την ασφάλεια στην πόλη που έχει ταλαιπωρηθεί από ορδές δαιμόνων, οι οποίοι καταπατούν και καταστρέφουν ό,τι βρουν. Σε αυτό το ταξίδι ο Shin θα συναντήσει τη Lux, έναν δαίμονα που είναι shapeshifter, μπορεί δηλαδή να αλλάζει τη μορφή της άλλα και να επηρεάζει διάφορα έμβια και μη πράγματα στο παιχνίδι. Από εκεί που έχει, λοιπόν, ο πρωταγωνιστής μας μία δουλειά, να σκοτώνει δαίμονες, βρίσκεται με έναν σύμμαχο που η εκκλησιά δεν τον θέλει καθόλου, και κάπως έτσι ξεκινά μία περιπέτεια αφενός για να σωθεί ο κόσμος άλλα και αφετέρου να ξεδιπλωθεί μια ιστορία που μπλέκει την επιστήμη, το μεταφυσικό, τους συσχετισμούς των δυνατών και την εξερεύνηση που, αν και δεν πρωτοτυπεί, είναι αρκετή για να κρατήσει τον παίκτη. Φανταστείτε ένα σύμπαν που έχει εμπνευστεί από τα Shin Megami Tensei, άλλα έχει και Cyberpunk στοιχειά ανακατεμένα με το metroidvania είδος. Εγώ θα το ονομάσω «Cybervania»!

ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ CRISPR ΜΕΤΑΞΥ GENRES

Μιλώντας για τις επιρροές του, η ομάδα ανάπτυξης Team Ladybug έχει δημιουργήσει στο παρελθόν ένα sid- scroller που το ονόμασε Shin Megami Tensei: Synchronicity Prologue, οπότε καταλαβαίνετε ότι αγαπάει πολύ το σύμπαν της ομώνυμης σειράς. Αυτός είναι και ο λόγος που αρκετοί δαίμονες που θα αντιμετωπίσουμε έχουν παρόμοια ονόματα ή εμφάνιση που μοιάζει κάποιες φορές να έρχεται από το Megaten σύμπαν. Παρ’ όλα αυτά, είναι πολύ ξεχωριστοί σαν σχέδια, και με μεγάλη ποικιλομορφία, δεδομένου του μεγέθους του παιχνιδιού. Σαν σε σωστό metroidvania, έκτος από πολλούς εχθρούς θα αντιμετωπίσουμε μπόλικο backtracking, μερικούς γρίφους και platforming.

Η περιπέτεια του Shin είναι αρκετά ικανοποιητική. Συγκεκριμένα, αυτό που μπορείτε να περιμένετε στην οθόνη σας είναι μια κλασική συνταγή, χωρίς πολλές καινοτομίες δηλαδή. Όλα γίνονται σε έναν χάρτη που θα εξερευνήσετε όλο και θα σας δώσει την αναμενόμενη επιβράβευση, όπως είναι αναβαθμίσεις, όπλα, αντικείμενα, κλπ. Όσο προχωράμε και αναβαθμίζουμε τον Shin γίνονται 2 πράγματα που μου άρεσαν: πρώτον με κάθε αναβάθμιση του skill tree ξεκλειδώνεται μία ανάμνηση για το άγνωστο παρελθόν του πρωταγωνιστή και μας βάζει πιο βαθιά στην ιστορία. Δεύτερον, μας δίνει το παιχνίδι τη δυνατότητα να κάνουμε fast travel σε ΟΠΟΙΟ κομμάτι του χάρτη θέλουμε μεταξύ αυτών που έχουμε εξερευνήσει. Αυτό μειώνει την άσκοπη ώρα που θα σπαταλούσαμε στο χειροκίνητο backtracking, άλλα και δίνει την ευκολία και το κίνητρο να ψάξουμε όλο το χάρτη.

ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΗ ΘΟΡΥΒΩΔΗ ΟΣΑΚΑ

Αυτό που θα ενδιαφέρει τους πιο πολλούς είναι μάχη πιστεύω, άλλα πρέπει να σας προετοιμάσω πως μιλάμε για ένα εύκολο, κατά τη γνώμη μου, metroidvania. Μέχρι και τα 2/3 του παιχνιδιού δεν δυσκολεύτηκα σε καμιά από τις μάχες με τους απλούς εχθρούς, γιατί το Blade Chimera μας δίνει την επιλογή να έχουμε το σπαθί μας, όπλο με σφαίρες, άλλα και τις μαγικές επιθέσεις της Lux στη διάθεσή μας. Με ένα πολύ απλό συνδυασμό τούς έκανα όλους σκόνη, κυριολεκτικά. Τα bosses ήταν πιο ισορροπημένα όπως και κάποια μέρη στον χάρτη προς το τέλος του παιχνιδιού με έκαναν λίγο να ζορίζομαι.

Τα μόνα, όμως, πράγματα που με απογοητεύσαν λιγουλάκι παραπάνω από το επίπεδο δυσκολίας ήταν τα side quests και εν μέρει η μουσική. Όλο το μέρος των ηχητικών εφέ είναι servicable, δηλαδή είναι ακριβώς αυτό που περιμένει να ακούσει κάνεις από ένα retro-styled indie game. Λίγο “παλιακά”, που θυμίζουν εποχή Castlevania, ΟΚ κομπλέ μέχρι εδώ. Η μουσική, όμως, ήταν στο 60-70 % ενοχλητική στα δικά μου αυτιά. Ναι, ταίριαζε με το όλο θέμα του λίγο cyberpunk, λίγο Japanίλα, αλλά ένιωθα ότι βρίσκομαι σε arcade της δεκαετίας του ’80, όπως βλέπουμε στις ταινίες, με τα synthesizers να βαράνε τα τύμπανά μου αλύπητα. Αναγκάστηκα να χαμηλώσω την ένταση της μουσικής! Πείτε με υπερβολικό, άλλα νομίζω πως έχουμε πολύ μεγάλη διάθεση cyberpunk κομματιών για reference από όπου μπορούσαν να πάρουν ιδέες. Τα side quests όμως, και επανέρχομαι, ήταν για έμενα προσωπικά η μεγαλύτερη αδυναμία του παιχνιδιού στο σύνολο τους. Με εξαίρεση λίγα που είχαν ένα story να αφηγηθούν και να καταλήξουν κάπου δίνοντας μία ολοκλήρωση, όλα τα υπόλοιπα ήταν είτε fetch quests είτε «σκοτώστε τόσους δαίμονες». Αυτό…

ΘΕΛΩ ΝΑ ΔΩ ΚΑΙ BLADE CHIMERA 2

Αυτό που θα λατρέψετε, όπως λάτρεψα και εγώ στο Blade Chimera, είναι το αδιαμφισβήτητο καλλιτεχνικό του μέρος. Τα aesthetics, με το εξαιρετικό pixel-art εικαστικό, που γεμίζουν χρώματα και πληροφορία την οθόνη είναι κορυφή. Έχουν προσέξει λεπτομέρειες που συνδέουν αφηγηματικά αυτό που διαβάζεις με αυτό που βλέπεις. O Shin είναι ένα, με την καλή, υβρίδιο μεταξύ Belmont και Samurai με πινελιές cyberpunk. Η απεικόνιση τόσο του κόσμου άλλα και των χαρακτήρων και δαιμόνων είναι κέρασμα για τα ματάκια μας. Δεν μπορώ πάρα να πω «arigato» στην Team Ladybug για όλο το εικαστικό. Γιατί στην τελική το Blade Chimera και ο Shin με έκαναν να περάσω καλά όσο έπαιξα. Μπορεί να μην είναι το τέλειο metroidvania και να έχει τα προβληματάκια του, όμως είναι μία συνταγή που δύσκολα δεν αποτυγχάνει και είναι ό,τι πρέπει για κάποιον που θέλει να έρθει σε επαφή με το genre για πρώτη φορά, οπότε το συστήνω!


Ευχαριστούμε πολύ την PLAYISM για την παροχή του review copy!

7.5
Το Blade Chimera χρησιμοποιεί την κλασσική συνταγή του metroidvania είδους, μπλέκοντας το Megaten σύμπαν με cyberpunk επιρροές, και κάνοντάς το ένα πανέμορφο και προσιτό “Cybervania”.