savethegame.gr

Big Helmet Heroes | Review

Beat ‘em up ξανά και ξανά!

Υπάρχουν κάποια παιχνίδια τα οποία σου δημιουργούν μία διάθεση σαν να βλέπεις κλασσική σειρά του Netflix. Και μιλάω για αυτά που θέλεις να παίξεις λίγο μετά τη δουλειά, χωρίς να έχεις ίσως την απόλυτη προσοχή σου εκεί, και χωρίς να σε συγκινεί αφάνταστα η πλοκή τους. Κάποια games που απλά θέλεις να περάσεις λίγο τον χρόνο σου μαζί τους, με gaming. Τo Big Helmet Heroes, είναι ακριβώς αυτό.

Το παιχνίδι είναι ο πρώτος τίτλος του γαλλικού στούντιο Exalted Studios, και ο σκοπός του είναι ένας: να πολεμάς ξανά και ξανά. Και αυτό είναι κυριολεκτικό, γιατί πέρα από το πολύ 1-2 φορές στα 20 επίπεδα που έχει, απλά προχωράς, σκοτώνεις και ξανα-προχωράς μέχρι να τελειώσει το επίπεδο. Ναι, είναι ένα 3D beat ‘em up platformer, όμως ακόμα και σε ορισμένα σημεία του gameplay του υστερεί.

WILL YOU SAVE THE PRINCESS?

Ας τα πιάσουμε, όμως, από την αρχή. Η πλοκή και το concept του παιχνιδιού είναι αρκετά απλά: Ο παίχτης (ή οι δύο παίχτες εάν επιλέξετε να παίξετε co-op) πρέπει να ελευθερώσει την πριγκίπισσα από τον σκοτεινό μάγο Lord Grimgar και κατά την αποστολή αυτή, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με χιλιάδες -ναι σωστά έχει και trophy- από τα μινιόν του, σε μία περιπέτεια που μας ταξιδεύει γύρω από έναν φανταστικό κόσμο, πολεμώντας ξανά και ξανά. Στην πορεία αυτή, μπορούμε να βρούμε και τους φυλακισμένους comrades μας, τα υπόλοιπα Helmet Heroes, που αφού απελευθερωθούν γίνονται playable χαρακτήρες.

Τα επίπεδα είναι αρκετά όμορφα, και ίσως από τα καλύτερα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού. Κανένα δεν είναι ίδιο με άλλο, όλα διαφέρουν εμφανισιακά και τα visuals είναι vibrant και ενισχύουν το επίπεδο αρκετά ώστε να θες να αφήσεις το χειριστήριο και να το δεις. Παρόλα αυτά, σχεδόν ποτέ δεν μπορείς, γιατί παντού έχει εχθρούς, σε κάθε δεύτερο σχεδόν βήμα, όμως σε όλα τα σημεία που μπορείς βρέθηκα να αφήνω το χειριστήριο και να απολαμβάνω απλά τον όμορφα κόσμο.

Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού δεν μιλάει κανένας, παρά μόνο ακούγονται τα grunts των χαρακτήρων και των μίνιον που υπάρχουν, όμως τα αρκετά δημιουργικά του cutscenes περνάνε ακριβώς το μήνυμα που χρειάζεται, και έχουν και πολλή πλάκα. Όλες οι σκηνές είναι χρωματικά σκίτσα τα οποία είναι αρκετά αστεία και σχεδόν καθόλου σοβαρά, αλλά αυτό ταιριάζει στο τόνο του παιχνιδιού. Αρκετά δημιουργικό επίσης μου φάνηκε και το πώς οι εχθροί έχουν διαφορά στην αισθητική τους και στην αμφίεσή τους ανάλογα το επίπεδο, δεν βρίσκεις καινούργια είδη αντίπαλων, απλά τους ιδίους με άλλο skin, όμως είναι διασκεδαστική η εναλλαγή, όταν πολεμάς Anubis σε μία πυραμίδα και μινώταυρους σε ένα λαβύρινθο, καθώς έχεις κάτι ωραίο να δεις σε κάθε επίπεδο.

ΔΙΑΛΕΞΕ ΚΑΙ ΠΑΙΞΕ ΜΕ Ο,ΤΙ ΘΕΣ ΕΣΥ

Από την αρχή μέχρι το τέλος, το Big Helmet Heroes προσφέρει εύκολο αλλά κουραστικό gameplay. Υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά είδη χαρακτήρων που μπορείς να επιλέξεις, τα οποία είναι Warrior, Brute, Monk, και Rogue. Ο κάθε ένας έχει το δικό του playstyle, όπως π.χ. ο Rogue είναι γρήγορος, με αρκετά γρήγορα combos και συνήθως ένα double-wield dagger, ενώ ο Brute είναι πιο αργός με ένα μεγάλο όπλο σαν σφυρί, και οι επιθέσεις είναι αργές αλλά με μεγαλύτερο impact radius.

Μεταξύ όλων των χαρακτήρων που ξεκλειδώνεις οι κινήσεις παραμένουν ίδιες σε αυτά τα playstyles με τα ιδιά combo sets και αλλάζει απλά το skin του χαρακτήρα. Υπάρχει, όμως, τεράστια ποικιλία όπλων που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει σε κάθε χαρακτήρα που θα επιλέξει. Ούτε ο ίδιος δεν θυμάμαι πόσα διαφορετικά όπλα μπορείς να επιλέξεις, με κάποια να είναι λίγο πιο κλασσικά, όπως ένα crossbow ή ένα φλεγόμενο σπαθί, και άλλα να είναι τελείως αντίθετα, όπως ένα ξύλο με marshmallow, πινακίδες, τηγάνια, κιθάρες ή ακόμα και πιστολάκια για μαλλιά, κάτι που είναι αρκετά αστείο όταν βλέπεις τον παίχτη σου να τρέχει μέσα σε μία πυραμίδα με ένα σκουπόξυλο. Αρκετά ωραίο είναι και το γεγονός πως τα όπλα πάνε και ανάλογα με το περιβάλλον όπου βρίσκεσαι, όπως π.χ. κάπου με πολλά χορτάρια συναντάμε μηχανή του γκαζόν για όπλο ή ένα κουπί δίπλα σε μία βάρκα, και αυτά ενισχύουν πολύ όμορφα το gameplay καθώς σχεδόν παντού θα βρεις κάτι διαφορετικό.

Από την άλλη αυτό υποβαθμίζει λίγο τους ίδιους τους χαρακτήρες, καθώς ανάλογα με ποιο όπλο παίρνεις από το περιβάλλον έτσι αλλάζει και με βάση τη δυναμική του όπλου το combat style. Εάν πάρεις, για παράδειγμα, ένα βαρύ όπλο με το hack-and-slash χαρακτήρα, θα αναγκαστείς να παίξεις με heavy combo, και το αντίθετο. Αυτά τα όπλα είναι destructible και δεν κρατάνε για πολύ, αλλά υπάρχουν πραγματικά ΠΑΝΤΟΥ, που μόνο εάν τα αποφύγεις οικειοθελώς μπορείς όντως να παίξεις με τον χαρακτήρα σου.

WHEN IN NEED… ΑΠΛΑ ΠΑΤΑ Δ+Ο

Τα super moves (Δ+Ο στο PS5) είναι τρομερά και κάνουν clear το περιβάλλον. Σε βοηθάνε πάρα πολύ και κάποιες φορές είναι αυτό που χρειάζεσαι για να σωθείς. Ο κάθε χαρακτήρας, πάρα την ομοιότητα των οπλών, έχει διαφορετική κίνηση που χρησιμοποιεί ως ultimate με διαφορετικό effect στην σκηνή. Πάνω κάτω, είναι φιλοσοφία του build του κάθε χαρακτήρα όπως π.χ. ένας heavy χαρακτήρας έτυχε να γίνει τεράστιος και να ποδοπατά τους πάντες ή ένας rogue χαρακτήρας έβαλε άμμο ή πάγο σε όλους τους εχθρούς ώστε έτσι να τους κάνει immobilize και να πεθάνουν ευκολότερα.

Σχεδόν τα πάντα στο περιβάλλον καταστρέφονται και μπορείς να πηδήξεις σε real time πάνω από παγίδες χωρίς να χρειαστεί να τις περιμένεις, και έτσι δεν χαλάει το momentum του παιχνιδιού. Το μεγάλο πρόβλημα στο παιχνίδι, όμως, παραμένει ένα και είναι η συνεχής επαναληψιμότητα. Είναι τόσα πολλά τα enemy encounters που σε κάποια επίπεδα αρχίζουν κατευθείαν μόλις ξεκινήσει το επίπεδο, κάτι που θα κουράσει κάθε παίκτη με τον ρυθμό του.

Υπάρχουν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και λίγα mini games που είναι αρκετά διαφορετικά, όπως το να βάλεις γκολ στον αντίπαλο, αλλά κατά 90% πέρα από τα βασικά battles, ακόμα και μέσα σε αυτά πρέπει να επιβιώσεις και από waves εχθρών.

ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΣΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΚΕΙ ΝΑ ΣΕ ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΟΥΝ!

Κατά τη διάρκεια της μάχης υπάρχει ένα combo meter και ανεξαρτήτως συνόλου, οι Helmet Heroes βγαίνουν από την οθόνη και ζητωκραυγάζουν όταν τα πας καλά. Αυτό βέβαια γίνεται αρκετά συχνά, προκαλώντας τα ίδια -αλλά όχι ιδιαίτερα- αποτελέσματα πάντα. Και αυτό το εφέ συμβαίνει ξανά και ξανά εξαιτίας των συνεχόμενων encounters. Ίσως να ήταν καλύτερο να χρησιμοποιείται σε πιο ιδιαίτερες στιγμές, ώστε να διατηρηθεί το αίσθημα πως «έκανα κάτι διαφορετικό».

Για να πούμε και του στραβού το δίκιο, υπάρχουν διάσπαρτα σε κάποια από τα επίπεδα και κάποια boss fights. Η απόφαση να μην υπάρχουν σε κάθε επίπεδο θεωρώ βοηθάει στην ροή του παιχνιδιού, διότι το αντίθετο θα ήταν κάτι αναμενόμενο και σε συνδυασμό με τα wave encounters, που είναι όντως παντού, οι παίχτες δεν θα είχαν να ελπίζουν σε κάτι διαφορετικό, άρα το gameplay θα ήταν ακόμα πιο ξηρό.

Κάποια bosses είναι λίγο διαφορετικά, με τον παίχτη να χρειάζεται να κάνει κάτι άλλο πέρα από το να πολεμήσει το boss με τα όπλα του, αυτό το διαφορετικό όμως δεν είναι συχνό φαινόμενο και θα ήθελα να υπάρχει μεγαλύτερη δημιουργικότητα, γιατί εφόσον δεν συναντάμε συνέχεια bosses, το να ήταν διαφορετικά μεταξύ τους στο πώς τα αντιμετωπίζεις, θα είχε ένα λόγο παραπάνω να αναζητήσεις το επόμενο encounter.

Εν κατακλείδι, το μεγάλο αρνητικό του Big Helmet Heroes είναι πως συνεχώς βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το ίδιο συμβάν και δεν υπάρχει αρκετή ποικιλία ώστε να ευχαριστηθούμε αρκετά τους χαρακτήρες και το gameplay που προσφέρει. Η επανάληψη αυτή, όμως, είναι κατάλληλη για κάποιον που θέλει μία σύντομη εμπειρία με σκοπό αρκετό button mashing, χωρίς πολύ σημασία στο τι κάνει ή το πώς παίζει.


Ευχαριστούμε πολύ την Enarxis Dynamic Media για την παροχή του review copy!

6
Το Big Helmet Heroes είναι για τα άτομα που δεν θέλουν να του δώσουν πολλή προσοχή καθώς τα καρτουνίστικα χαρακτηριστικά του και οι επαναλήψεις των μαχών του είναι όλα όσα έχει να προσφέρει.