Είχαμε την ευχαρίστηση να είμαστε από τους πρώτους παγκοσμίως που έπιασαν στα χέρια τους το Star Wars Outlaws, μέσω μίας remote-play εκδήλωσης που μας αμόλησε στον τεράστιο κόσμο του τίτλου της Massive Entertainment για περίπου 4 ώρες. Οι πρώτες εντυπώσεις που σχηματίσαμε και ακολουθούν αφορούν μεν μερικά από τα εναρκτήρια quests του παιχνιδιού, αλλά αποδείχθηκαν αρκετές για να καταλάβουμε το πώς η Ubisoft δανείζεται το IP για να δημιουργήσει ακόμα ένα βιντεοπαιχνίδι που κεντράρει και κάνει hyperdrive στο μέγεθος και στην ελευθερία που προσφέρει.
ΠΙΟ «SURVIVOR» ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ JEDI: SURVIVOR
Συνδεόμενος στο stream, μετά χαράς ανέλεβα την αποστολή να μπω στα ρούχα της Kay Vess, της πρωταγωνίστριας του παιχνιδιού, που στον κόσμο του Outlaws είναι απλά μία scoundrel, μία νεαρή της οποίας τα όνειρα κοιτούν μόνο προς την κατεύθυνση της επιβίωσης και δεν είναι απαραίτητα κάποια ηρωίδα ή ανερχόμενη πολεμίστρια του τάγματος των Jedi. Φέρει ωστόσο την απαραίτητη επαναστατική διάθεση που χαρακτηρίζει την εποχή, εφόσον τα γεγονότα του παιχνιδιού στριμώχνονται μεταξύ των The Empire Strikes Back και Return of the Jedi, aka Age Of Rebellion.
Δίχως να προλάβαμε να δούμε ή να αντιληφθούμε πολλά για το όλο story, μας έγινε σαφές πως η Kay Vess ζει μόνο για τον εαυτό της και έτσι αναζητά συμμαχίες και εγγυήσεις ώστε να προστατέψει το τομάρι της από λαθρέμπορους και Stormtroopers. Βέβαια, όταν μπλέκεις με συνδικάτα του υποκόσμου η προδοσία είναι οριακά συνθήκη, επομένως φαίνεται πως πολλά θα πάνε στραβά και η ίδια θα χρειαστεί να ψάξει παντού συνοδοιπόρους για να επιβιώσει και να πετύχει τον τελικό της στόχο: μία μεγάλη ληστεία. Με περίσσεια πονηριά στις διαπραγματεύσεις της και με μία τύπου-Han Solo θέση στο σύμπαν του παιχνιδιού, φαίνεται πως η Kay Vess θα είναι ένας διαφορετικός κεντρικός χαρακτήρας από αυτόν που έχουμε συνηθίσει στο μέσο Star Wars παιχνίδι, for better or worse. Κάτι το συγκλονιστικό μπορεί να μην πρόλαβε να συμβεί όσο παίξαμε, αλλά πήραμε μία ενδιαφέρουσα δόση ασυδοσίας.
ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΝΟΙΧΤΟ ΓΑΛΑΞΙΑ, ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΜΑΚΡΙΑ
Στην επικεφαλίδα όλων των αναφορών στο Star Wars Outlaws προάγεται το γεγονός ότι αποτελεί την πρώτη open world προσπάθεια στο μέσο και αν περιμέναμε από κάποιον να πάρει το ρίσκο να τεντώσει τη δομή ενός παιχνιδιού εντός του franchise και να κόψει με lightsaber την όποια γραμμικότητα, θα ήταν φυσικά η Ubisoft.
Από τις πρώτες κιόλας στιγμές της hands-on εμπειρίας μας ανεβήκαμε στο speeder bike της Kay Vess και διασχίσαμε μία πεδιάδα χωρίς οριογραμμή για να φτάσουμε στην πιο κοντινή πόλη, παθαίνοντας κλακάζ από την τριγύρω εξωγήινη ομορφιά. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό που λατρεύετε στα παιχνίδια της Ubisoft, αν συμφωνούμε πως είναι οι υπερμεγέθεις κόσμοι με καταπληκτικό οπτικό σχεδιασμό, είναι παρόν και διακριτό στο Star Wars Outlaws. Από την προσγείωση στον πρώτο πλανήτη και την εν λόγω ταχεία περιήγηση σε αυτόν, μέχρι την επίσκεψη πιο κλειστών χώρων σε κάποια αγορά ή μία βάση της Αυτοκρατορίας, γίνεται αντιληπτό πως η Massive Entertainment καταλαβαίνει πώς να «ντύσει» ένα 30ωρο+ game, με προοπτικές πολλαπλάσιας προαιρετικής διάρκειας, στις παραστάσεις και τις εικόνες που τόσα χρόνια απολαμβάνουμε στην επιστημονική φαντασία ενός Star Wars, και πολύ περισσότερο στην original τριλογία.
Ως προς το υπαρκτό περιεχόμενο που ξεκλειδώνεται μέσα σε αυτούς τους βιοτόπους, ο χρόνος που μας δόθηκε φυσικά δεν μπορεί να είναι αρκετός για να βγάλουμε συμπέρασμα για το πλήθος και την ποιότητα των διαθέσιμων αποστολών. Αυτό που βεβαιωθήκαμε, όμως, είναι πως θα μπορούμε να διαλέξουμε κατά πόσο θέλουμε να συνεχίσουμε την ιστορία, να δημιουργήσουμε «όνομα» μεταξύ των συντεχνιών ή να ψάξουμε εργαλεία χρήσιμα για την αναβάθμιση του οπλοστασίου της Kay Vess και του διαστημοπλοίου της, με τη σειρά της αρεσκείας μας. Όταν δεν είχα κάποιο quest ενεργοποιημένο, ο χάρτης του παιχνιδιού φρόντιζε να τονίζει έντονα τους διαύλους επικοινωνίας με υποψήφιους NPC συνεργάτες ή κάποιο σημείο ενδιαφέροντος, κατά τον καθιερωμένο για τα Ubisoft open world games τρόπο. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν συστήματα εφαρμοσμένα και ικανά να διαφοροποιήσουν την περιπέτειά μας στο παιχνίδι.
ΔΩΣΕΙ ΧΕΡΙ, ΠΑΡΕ ΜΑΧΑΙΡΙ
Από τη δική μου εμπειρία, το Reputation System είναι ένα σχεδιαστικό ευφυολόγημα που κυριαρχεί στην προτεραιότητα των λόγων να παίξει κανείς το Star Wars Outlaws. Όπως δηλώνει, μέσα από τις πράξεις της Kay Vess, τις επιλογές διαλόγων, τα συμβόλαια που αναλαμβάνει και τα άτομα που εξυπηρετεί, χτίζει μία «φήμη» ανάμεσα στα Syndicates, η οποία μπορεί τόσο να την ευνοήσει όσο και να της δημιουργήσει εμπόδια/προβλήματα όταν αλλάζει τοποθεσία.
Αν για παράδειγμα η Kay Vess φέρει εις πέρας μία βρωμοδουλειά για το «χ» Syndicate, αυτομάτως γίνεται αποδεκτή σε πιο απόκρημνα μέρη όπου δεσπόζει αυτό το κίνημα, ανοίγονται νέες πιθανές δουλειές για την ίδια και μπορεί να επωφεληθεί από πεσμένες τιμές σε τοπικές αγορές. Την ίδια ώρα, όμως, το «ψ» Syndicate μαθαίνει τα πεπραγμένα της, που έρχονται κόντρα στα συμφέροντά του, και μπορεί να της μπλοκάρει μονοπάτια προηγουμένως βατά ή – πολύ χειρότερα – να στείλει bounty hunters να της πάρουν το κεφάλι.
Επειδή ο καθένας μας θα χαράξει διαφορετικά μέτρα και θα ανταλλάξει διαφορετικές χειραψίες, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να βιώσουμε διαφορετικά το ταξίδι μας στο Star Wars Outlaws, βάσει των πραγματικών συνεπειών που δημιουργεί αυτό το σύστημα. Φαίνεται να λειτουργεί πιο ουσιαστικά και με πιο λογικό αντίκτυπο από το Αθηναίοι vs. Σπαρτιάτες του AC Odyssey, ερχόμενο πιο κοντά στην αντίστοιχη λειτουργία του Fallout: New Vegas.
THE FORCE IS STRONG WITH… SOMEONE ELSE
Όπως προείπα, είναι ελαφρώς αναζωογονητικό να ελέγχουμε πού και πού έναν Star Wars χαρακτήρα που δεν έχει επαφή με κάποιο φωτόσπαθο ή σύνδεση με τα της «Δύναμης». Αυτό καθιστά την Kay Vess πιο ευάλωτη και η Ubisoft έχει ρυθμίσει το gameplay έτσι ώστε να αντικατοπτρίζει τις σαφώς πιο ανθρώπινες ικανότητές της. Ποιες είναι αυτές; Καλό σημάδι με το blaster της, σιωπηλές εισβολές και παραβιάσεις χώρων, και οξυδέρκεια στον τρόπο που επικοινωνεί. Συνδυάζοντας όλα αυτά, το Star Wars Outlaws καταλήγει να είναι ένα βασικού επιπέδου cover-shooter, με εμφανή επιρροή από τη σειρά Uncharted τόσο στο πεδίο της μάχης όσο και όταν η Kay Vess εξερευνά δια κασκαντερικών.
Ως third-person shooter είναι γλυκανάλατο. Ως stealth game είναι κάπως αλ ντέντε. Ως platformer είναι οκ. Ανακατεύοντάς τα, πάντα με βάση το τι πρόλαβα να δοκιμάσω, δεν είδα κάτι περισσότερο από ένα action-adventure game που απαρτίζεται από ιδέες γνωστές και δοκιμασμένες. Ευχάριστο, αλλά όχι ιδιαίτερα καινοτόμο. Ούτε κάποιο από τα demo quests που δοκίμασα με εξέπληξε, αφού οι σεκάνς προς δοκιμή περισσότερο με έβαλαν στη διαδικασία να τρυπώσω εκεί που δεν με σπέρνουν, να ανακτήσω κάποιο αντικείμενο και να βγω μετά laser και κοπανημάτων από την πίσω πόρτα μίας βάσης ή κάποιου σταθμού.
THAT’S WHAT FRIENDS ARE FOR
Οι όποιες διακυμάνσεις στον χειρισμό προκύπτουν χάρις στον Nix. Το χαριτωμένο αυτό sidekick τα κάνει όλα και συμφέρει. Έχοντας ένα δικό του κουμπί/πλήκτρο δεσμευμένο στις εντολές που του δίνουμε, μπορεί να πατήσει τερματικούς, να ανοίξει διαδρόμους, να ενοχλήσει ή να ξεγελάσει εχθρούς, να κλέψει, να κάνει τέλος πάντων οτιδήποτε δεν είναι δυνατό για την Kay Vess, βγάζοντάς την από τα σκούρα σε πολλές-πολλές περιπτώσεις.
Είναι ένας πολύ πιο χρήσιμος companion από ό,τι μας έχουν συνηθίσει ας πούμε οι αετοί των Assassin’s Creed και τα ζώα των Far Cry και προσωπικά μου δημιουργεί μία Grogu-διάθεση να τον έχω στο πλάι μου για να με ξελασπώνει από τις αμέτρητες γκάφες που σίγουρα θα κάνω, δίχως να είναι φυσικά παντοδύναμος.
SPACE BATTLE ALWAYS END UP IN TIE
Προς το τέλος του preview μπορέσαμε να ξεχυθούμε στο διάστημα μέσα από το σκάφος Trailblazer και να πάρουμε μία γεύση του διαγαλαξιακού exploration. Είναι ένα κομμάτι του Star Wars Outlaws από το οποίο επιτέλους – μάλλον – θα δικαιωθούμε, δεδομένου του πόσες αποτυχημένες ανορθογραφίες έχουν συμβεί σε προηγούμενα games του franchise. Η αίσθηση πιλοταρίσματος του διαστημοπλοίου και της εκτόξευσης βολών είναι πολύ πετυχημένη, εντάσσοντας το space combat και το space traversal μεταξύ των λόγων ανυπομονησίας για το Star Wars Outlaws.
«Ξυρίζοντας» έναν αστεροειδή για λεία, ανατινάζοντας τα εχθρικά πλοία και σκίζοντας την ταχύτητα του φωτός για να ταξιδέψω στον επόμενο προορισμό, κατάλαβα πως θέλω να περάσω χρόνο μέσα στο Trailblazer κατά την κυκλοφορία του παιχνιδιού, κάτι που σίγουρα θα συμβεί, δεδομένου του ότι ξέρουμε ήδη ότι θα υπάρχουν 5-6 βασικοί πλανήτες στο storyline του Star Wars Outlaws.
MAY THE 4TH ON AUGUST 30TH I’LL BE WITH YOU
Βγαίνουμε συγκρατημένα αισιόδοξοι από τα όσα είδαμε με τα μάτια μας και παίξαμε με τα χεράκια μας. Το περίγραμμα του Star Wars Outlaws μοιάζει να ακολουθεί το πολυχρησιμοποιημένο σχέδιο των άλλων open world τίτλων της Ubisoft, αλλά με ξεσπάσματα όπως το Reputation System, τη χρησιμότητα του Nix, το όλο outer space gameplay και την πυκνότητα χαρακτήρων και επιλογών, φαίνεται να έχει γίνει πιο σοβαρή δουλειά από το Avatar: Frontiers of Pandora για παράδειγμα για τη σύλληψη του θέματος και τη δόμηση του παιχνιδιού. Το έχουμε ξαναπεί, στα τεχνικά και στο σκέλος δεν φοβόμαστε καθόλου την κατεύθυνση που έχει πάρει η Ubisoft, θα χρειαστεί να δείξε, όμως, κάτι το όντως καινούριο για δώσει περιθώριο στο Star Wars Outlaws να τεθεί εκτός της τυποποιημένης λίστας.
Ευχαριστούμε πολύ τη CD Media και την Ubisoft για την πρόσκληση στη hands-on εκδήλωση!